Monday, July 26, 2010

pasal papa lagi :)

...kali nie aku mahu berkongsi...
...tentang satu pengorbanan darling hubby...
...yg ku kira sgt besar bagi dirinya...
...fyi, darling hubby adalah seorang perokok...
...tegar tak tegar...
...sekotak rokok gak la sehari...
...sungguh, aku tak benci perokok...
...mmg tiada salahnya...
...cuma aku agak kurang dengan bau perokok...
...apatah lg utk kesihatan....
...mmg tiada manfaatnya...
...selalu aku minta dia...
...senaraikan 10 kebaikan merokok...
...aku rasa 5 pun belum tentu kan...
...masa baru kahwin...
...dia janji akan berhenti merokok...
...bila aku mengandung...
...sampailah kali ketiga aku mengandung...
...dia masih dgn tabiat merokoknya...
...cuma tidak melakukannya di depanku...
...sudahnya sampailah aku melahirkan Marissa...
...dia masih bergelar perokok...
...cuma tidak setegar dulu...
...mungkin aku agak kejam...
...bila dia merokok, selalu aku kata dia busuk...
...pas tue, aku selalu larang dia pegang & cium aku...
...tak menjadi juga...
...tapi bila aku keluarkan arahan...
...jgn sentuh, pegang, peluk & cium Marissa...
...terus dia jadi serba-salah...
...mmg kesian, tapi psiko kena lebih...
...malah selalu aku berikan khutbah pendek...
...tentang padahnya merokok kpd anak...
...hari ke hari...
...ku lihat dia semakin jarang merokok...
...katanya di office saja, tidak lagi di rumah...
...namun dengan bangganya...
...ingin aku umumkan...
...sudah lebih 3 bulan...
...darling hubby berhenti merokok...
...ya, dia berjaya melakukannya...
...utk motivasi & penguat semangat...
...dia cuma perlukan ubat ini...
...:)...

inilah ubatnya, Marissa mmg merubah segalanya :)

16 comments:

smms said...

wau congrate .. kita dah jadikan qk sebagai ubat tuk hubby henti rokok juga tapi lum menjadi .. haih

mamarissa : nak tanya skit ..u preggy marissa 3rd time ? preggy pertama kedua bagaimana ? sorry kalu sy tersilap tanya ..

SugarSpices said...

heheh tahniah laa..bukan senang nak berhenti merokok kan...

Misya Idris said...

tahniah kat papa bam bam. auntie bam bam ni paling lama tahan 14 hari je!

MamaIcha said...

smms ~ harap2 menjadi nanti...jue pernah 2 kali keguguran sebelum Marissa...sedih kan :(

kelip ~ tue la...i'm so proud of him :)

anim ~ auntie pun boleh...chaiyok chaiyok :)

~LIZA~ said...

sygkan anak kan babe, apa2 pun sanggup :)

mummy_ayu said...

tahniah to papa marissa!!!
my hubby dr lum kawin...pas tu dpt anak..nie dah 2 anak dah pun lum berenti ..tak larat nak bebel dah...
but best nye ur hubby quit for marissa..suka!!!

MamaIcha said...

liza ~ babe, actually i rasa tersentuh sgt dgn pengorbanan dia nie...mmg tak sangka, demi anak :)

ayu ~ susahkan nak minta diaorg quit smoking...tapi tue la, demi Marissa :)

Mrs. Mel said...

tahniah.. mel rasa pun tunggu mel ada bam² kepunyaan sendiri lah baru mr. hubby stop smoking.. sekarang ni, jgn kata khutbah pendek.. yang panjang pun harem dia nak dengar.. hahaha...

Dina Zakaria said...

hurmm...hubby i x tau laa bila nak benti..=(

MamaIcha said...

mel ~ kena psiko lebih skitt...hehehe!!!

deena ~ susahkan diaorg nie

Elin said...

wah...tahniah tuk ur hubby. same cam my hubby..dari bercinta, sampai bertunang, berkahwin..n da ada anak...masih tak berenti2. Adui..janji kemain...tp yg respect die tak penah smoking dpn elin n anak. Tp nk terus berenti tu tak tau la bila..take time..kena umpan jugak nih...huhu. Anyway..congrat..pelan2..nnt sure berenti terus.

KAK RAINBOW said...

lelaki mmg mcm tu kan? janji nak stop smoking tp blkg kita dia curi2 smoking

MamaIcha said...

elin ~ mmg kena psiko lebih skitt...hehehe!!!

nurul ~ tue la...tapi skrg alhamdulillah he's totally stop from smoking :)

Ann said...

yeay!. congrats untuk papa Marissa. tahniah jugak utk mama Marissa yg berjaya psiko dan Marissa yg menjadi sebab utama kearah perubahan itu. :D

MamaIcha said...

tq ann :)

goblogbyfarah said...

husband farah pun perokok jugak. lepas kawin farah asik push dia suh berenti. susah nak suh laki berenti merokok. tapi oklah dah kurang, kat umah tak merokok dah, kat opis je dgn kawan2 :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails