Wednesday, May 20, 2009

DugaanNya

"mungkin ia tak mampu menyelesaikan apa2
namun sekurang2nya ia mampu mengurangkan
kegusaran yg bersarang di hati...
jadi, biar apapun dugaanNya..
hadapilah dengan senyuman"
...andai aku punya magis...
...akan aku biarkan dunia ini...
...aman dan tenang selamanya...
...tapi aku tetap aku...
...insan biasa yg hanya mampu...
...berdoa & berserah padaNya...
...moga tiada lagi...
...sebarang kejadian jenayah...
...Ya Allah...
...jauhkanlah kami dari semua itu...
...dan hapuskanlah rasa curiga & takut ini...
...biarkan esok kami...
...berlalu dengan indah...
...aminnnnnn...
p/s : samada sedar atau tidak...byk dugaan
utk kami akhir2 ini...nampaknya Dia selalu bersama kami :)

14 comments:

nURmALa mAZLan said...

bersabar je la kak..
betul kata akak DIa sentiasa bersama kita semua

"Dia tidak akan menguji melebihi kemampuan umat"

susudalambotol said...

byk2 bersabar. mesti ada hikmah untuk semua.

harap-harap dapatlah jumpa orang yg pecah masuk rumah awak.

saya pun ada cerita yg sama.

aRe_uDear said...

huhuu.. dasar ... betul lah.. dah r tumpang duk mesia nih.. pas2 leh lak buat onar bile dah dpt PR kat sni sabor jerlaaa.. paper pun sik bek laling xde ape2.. bersyukur.. konfirm meringkuk lah tue dlm jail..

busyuksayang said...

mala ~ ya..betul tu dik..kakak setuju sgt :)

hidd ~ pencuri ni mmg ada kat mana2 kan...selagi mereka ada, selagi tu la kita takkan aman...

aRe_uDear ~ syukur sgt..Dia selalu ada dgn kami :)

Baby Tiger said...

Tuhan menduga hambaNya sebab Dia sayangkan kita.. :)

mummy_ayu said...

minta-minta yang bersalah dapat ditangkap n dihantar balik ke negara asalnye..soa dia tak leh buat lagi kat orang lain plak...

busyuksayang said...

anim ~ yes dear...thats true :)

mummy_ayu ~ harap2 mcm tu la...secara tak langsung, dpt mengurangkan kegiatan jenayah kat m'sia nie kan...

MimY HaMiD said...

dear..at least hubby ada bersama u..best beb..happy coming 3rd anniversary...honeymoon next??

shinnaz said...

saba la kak ju..nanti mesti k.ju terima berita gembira..tunggu jela..

p/s: Die takkan menduga kite dengan cerita sedih sahaja..cerita gembira mesti menjelma tak lama lagi..

busyuksayang said...

mimy ~ yup..lucky coz i still have him with me..we'll having our next honeymoon by this weekend...walla :)

shinnaz ~ insyaallah dear :)

Putri Ramlan said...

selalunya dugaan datang bertimpa sebab Allah sayangkan kita. ini hanyalah dugaan kecil. awak sabar ya! :)

busyuksayang said...

insyaallah, i'll putri..:D

MimY HaMiD said...

congrat babe...heheheh i lak yg terexcited tgk org bahagia je..

busyuksayang said...

thanks dear....muahsss

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails