Thursday, September 30, 2010

selamat ker tak???


...seperti yg kita semua sedia maklum...
...lately, byk sgt kejadian kematian bayi..
...di pusat jagaan @ taska...
...jgn igt aku tak risau...
...jgn fikir aku tak takut...
...rasanya bukan aku jer...
...semua ibu2 kat luar tue pun sama...
...that's y aku mmg tak pernah setuju...
...utk hantar marissa ke taska...
...sampai satu ketika dulu...
...masa baru2 abis pantang...
...aku masih belum jumpa pengasuh yg sesuai...
...aku katakan pada hubby...
...aku sanggup habiskan cuti rehat yg ada...
...kalo cuti habis & tak jumpa juga...
...aku sanggup pohon cuti tanpa gaji...
...demi anakkan...
...sape tak sayang anak wei!!!...
...tapi itulah...
...mungkin dah rezeki aku & marissa...
...sehari sebelum aku mula bekerja...
...pengasuh yg sgt aku harap2kan...
...menyatakan persetujuan utk menjaga marissa...
...Tuhan saja tahu rasaku saat itu...
...hilang terus demam yg aku hidapi...
...kerna terlalu penat memikirkan ttg pengasuh...
...dan selebihnya dah tentu2...
...sebab nak berpisah dgn marissa...
...setakat ini...
...alhamdulillah...
...pengasuh @ ibu marissa sgt ok...
...marissa pun sgt ok dgn dia...
...aku percaya dgn dia...
...atas sebab itu...
...aku tak pernah cuba utk salahkan dia...
...bila 2 hari lepas marissa terjatuh...
...sehingga meninggalkan kesan di kening & tepi matanya...
...aku tahu dia telah cuba sebaiknya...
...tapi dengan keadaan marissa yg tengah melasak...
...mmg tak terkawal...
...jgnkan dia, aku pun angkat tangan...
...mmg kena byk sabar ok...
...tambahan pula, dgn karenah dia yg macam2...
...aduh!!!!...
...adakalanya meroyan gak aku dibuatnya...
...oh! my yayang...
...ok, berbalik pada isu pengasuh...
...kejadian terbaru di taska presint 18, putrajaya...
...kebetulan rumah ibu marissa kat atas taska tue jer...
...dan utk pengetahuan korang...
...aku pernah terfikir utk menghantar marissa ke situ...
...tapi itulah...
...macam aku ckp tadi...
...mmg dah rezeki aku & marissa...
...marissa dijaga oleh ibunya sampai sekarang...
...selamat ker tak???...
...kalau ikutkan, hantar kat mana2 pun...
...risiko pasti ada...
...aku bekerja, hubby juga bekerja...
...jadi, utk bekerja dgn tenang & tenteram...
...aku harus letakkan kepercayaan kpd ibu marissa...
...aku harap dia dapat jaga marissa dgn sebaik2nya...
...bukan mudah, tapi itulah yg cuba aku lakukan...
...selebihnya, aku pasrah...
...padaNya selalu aku pinta...
...semoga dipelihara & dilindungi puteri kesayangan kami...
...dari sebarang kejadian yg tak diingini...
...aminnnnnn...



7 comments:

smms said...

mmg bila hntr anak ke taska atau ke pengasuh hati kita xtng kan .. susah nk dpt pengasuh yang betul2 di hati kita ..

i ni pun walau anak di rumah ngan maid skang hari2 kol tanya kbr juga ..

kini kena think positif ja ..moga x de apa .

mummy_ayu said...

tu la..macam ayu cakap..bab babysitter ni rezeki..apa pun betul gak jue ckp..mana mana pun ada risikonya..apa pun harap yg terbaik untuk anak anak kita..

Wina Momma Kira said...

memang..kalau benda nk jadi nie kat mane² pun boleh jadi

tapi tu lah..taska selalu dipandang sinis sebab banyak sgt budak tu yg x dpt penuh perhatian tue kan??

alhamdulilah..mak Kira pun sama mcm ibu Marissa..bertuah dpt bbsitter macam dia

::c i k d e a n y:: said...

yeke kat p18 kak jue?18R bpe?

::c i k d e a n y:: said...
This comment has been removed by the author.
aLyNnZ said...

btul tu..ikutkan hati nak jaga sendiri jew tp keadaan xmengizinkan..hanya doa yg diiringi agar dihindarkan perkara yg xbaik..

berita terkini baby meninggal dlm jagaan bapa..sgt tragis tp semua nyer berlaku atas kehendaknyer..

Ibu Hanna said...

Ju, taska p18 tu yg dh kena sita dgn JKM dh ek..akak ada baca dlm paper hr ni..

hm tu la, serba salah..ikut hati nk je jaga sendiri, tp nowadays mmg menuntut dua2 parents bekerja..tawakal & pasrah je la..moga anak2 kita sentiasa dilindungiNYA..aminnnn!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails