Wednesday, September 29, 2010

9 bulan


...tiba2 teringat isu pengalaman mengandung...
...yg aku sembangkan bersama jiranku...
...ketika mereka dtg beraya ke rumah last weekend...
...mmg kelakar & best gila...
...macam2 yg keluar...
...cuma aku tertarik utk berkongsi dgn semua...
...pengalaman mengandungkan marissa...
...ya, ia bukan kandungan pertamaku...
...tapi kandungan ketigaku...
...syukur kpd Tuhan...
...aku melalui saat2 itu dgn mudah...
...dan tak salah jika aku katakan...
...ia sgt indah...
...biarpun terpaksa mengusung perut besar...
...ke sana ke mari...
...tapi ia tetap meninggalkan momen yg sgt manis...
...utk aku kenang kembali...
...korang bayangkanlah aku boleh tersenyum sendiri...
...bila menuruni tangga2 office semalam...
...ye la, dgn perut besar...
...sungguh berhati2 aku menuruni tangga2 dulu...
...skrg, jgn harap aku nak hati2...
...aku bantai jer turun laju2...
...kalo jatuh, padan muka aku jadi nangka...
...hahaha!!!!...
...seriously, adakalanya...
...aku jadi rindu sgt akan 9 bulan itu...
...oh! tidak...
...utk melalui 9 bulan yg lain...
...belum tiba masanya ya...
...biarlah marissa besar dulu...
...lagipun, aku kan czer...
...dah tentu2 kena tunggu 2 tahun kan...
...tapi rasanya semua tue dah tak jadi masalah skrg...
...cuma kami dah sepakat...
...2012/13 for the next one...
...:D...
...selain itu...
...yg buat aku rindu sgt 9 bulan itu...
...adalah sebab darling hubby...
...sesungguhnya dialah yg membuatkan...
...perjalanan 9 bulanku itu menjadi sgt mudah...
...mana taknya, dia melayan aku bagaikan puteri...
...semua kehendak & keinginanku dituruti...
...malah, semua kerja rumah dia yg ambil alih...
...cuma, adalah sesekali aku memasak...
...itupun bila dia teringin sgt merasa air tanganku...
...yg pasti aku takkan lupa...
...bila dia dgn penuh kasih sayang...
...mengurut badan & kakiku bila terasa lenguh...
...mengelus manja perutku sambil memanggil marissa...
...'sayang, nie papa'...
...kemudian bertalu2 ciuman hinggap di perutku...
...dia sgt manis kan???...
...oh! sayang...
...rindu saat2 tue kan...
...so, balik rumah nanti...
...silalah urut kaki mama nie ya...
...tiba2 plak rasa lenguh2...
...ye la, byk kali mama bangun malam tadi...
...bila yayang kita tue menangis nakkan susu...
...blehkan???...
...:)...


p/s : love U pa...muahsss




9 comments:

FIESYAH said...

rase nak mengandung lagi je, layan bagai puteri...he...he...

cik gObu said...

hikkk manja nyer lah :D

Wina Momma Kira said...

hikhikhik..ade udang di sebalik batu la, nak diurut sebenarnya

samalah..wina pun rindu masa preggykan Kira sebab layanan en. hubby la..yg 2nd nie macam kurang sikit la layanan dia...cis! :-)

Anonymous said...

tumpng tny anak lg dua org mn? wif x dlu ke?

mamamarissa said...

fiesyah ~ tunggu 2012/2013...hehehe!!!

ween ~ mengandung nie, hormon manja mmg terlebih2 tau :P

mamamarissa said...

wina ~ tul la org kata, bila second pregnancy...mesti layanan diaorg dah kurang skitt ya...cisss!!!

anonymous ~ kalo u mengikuti blog nie, mesti u tau...i pernah keguguran dua kali sebelum nie...so, marissa is my 3rd pregnancy

goblogbyfarah said...

hehe. mengandung best kan?!!

mamamarissa said...

farah ~ mmg best...enjou ur 9 months dear *hugs*

aLyNnZ said...

indahnyer saat itu kan..harap nyer akan berkekalan sehingga anak2 yg seterusnyer..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails