Tuesday, September 30, 2008

rindu di hari raya

...saya di office skrg nie...
...masih ada kerja utk dibuat...
...cumanya...
...saya sudah malas utk berbuat apa2...
...saya mahu half day...
...i don't care...
...:P...
...call my Umi (MIL) just now...
...saja nak sembang2 pasal raya...
...tapi Umi bz dgn ketupat plak...
...:(...
...dgr suara Umi buat saya rasa rindu sgt...
...dan yg paling buat saya terharu...
...bila Umi bertanya bila balik sana...
...tiba2 rasa bersalah...
...sepatutnya saat ini, saya bersama dgnnya...
...sama2 menyediakan persiapan raya...
...tapi...
...insyaallah, tahun depan ya Umi...
...sayang Umi...
...muahsss...
...then, call angah plak...
...angah already bought all the things...
...we'll start to cook once i've reached home...
...anyway, this is our menu for raya :
(1) nasi impit
(2) lemang
(3) rendang daging
(4) ayam masak merah
(5) kari ayam
(6) kuah kacang
(7) laksa
....wah! banyak kan...
...yummy yummy...
...ckp pasal makanan nie...
...buat saya rasa lapar la..
...dah la saya x sahur pagi tadi...
...uwaaaaaaaaa...
...along & family dah bertolak ke pahang...
...tahun nie, along beraya di kampung her hubby...
...pagi tadi sebelum ke office...
...saya sempat bersalam & berpeluk dgn along...
...hanya Tuhan yg tahu betapa sedihnya saya...
...teringat sgt2 kat arwah emak...
...tiada lagi dia utk saya cium & peluk...
...seperti selalu...
...:(...
...namun saya kuatkan diri...
...i don't want to cry...
...and, i did it...
...:)...
...saya ingat on the way balik rumah nanti...
...saya nak singgah pusara arwah emak...
...saya tahu byk kerja yg menanti di rumah...
...tapi saya rindu...
...rindu sgt2...
...Ya Allah, seandainya esok raya...
...maka akan bergemalah takbir raya malam nie...
...wahai hati, tenang la hendaknya...
...moga2 saya kuat menghadapinya...
...and once again...
...'selamat hari raya aidilfitri' to all...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails