Tuesday, December 28, 2010

3 orang :)


...dalam kereta malam tadi...
...sedang mendodoikan Marissa yg mahu tidur...
...tiba2 aku berasa sebak...
...bila mengingatkan pertanyaan salesgirl @ Alamanda...
...tentang Marissa...
...anak sulung ke???...
...aku hanya mengangguk perlahan...
...sedangkan dalam hati...
...yg ini anak ketiga...
...yg dua lagi???...
...ya...
...'mereka' menanti di 'sana'...
...:(...

...bercakap soal anak mmg isu sensitif...
...sumpah, Tuhan saja yg tahu...
...bagaimana aku melalui saat2 itu...
...mahu memiliki 'mereka'...
...tapi akhirnya hanya mampu kehilangan 'mereka'...
...itulah suratan hidup yg telah Dia catatkan buatku...
...dalam sedih, aku redha...
...dalam kecewa, aku pasrah...
...siapa tahu...
...dalam redha & pasrah...
...aku terpaksa meratap kehilangan 'emakabah' pula...
...oh! Tuhan...
...mengapa aku yg Kau pilih???...
...terlalu kuat ingatanMu padaku...
...mmg tak tertanggung rasanya...
...tapi aku terus bertahan...
...aku tahu ada hikmah sebalik semua ini...
...aku percaya...
...sampailah hadirnya Marissa...
...ku kira apalah sgt segala duka & tangisan selama ini...
...dgn pemberian 'hadiah terhebat' ini...
...betapa indahnya hidup...

...terima kasih ya Allah...
...syukur syukur syukur...



p/s : buat teman2 di luar sana, yg mungkin masih mengharap & menantikan
kehadiran terindah 'si dia'...bykkan bersabar & berusaha ya...
Allah akan menjawab segala doa & usaha kita...insyaallah :)



12 comments:

Shinnaz Ahmad Rasid said...

amin..semoga kita pun beroleh baby mcm marissa..:'(

mamaelly said...

ermm jue.. sedih elly baca entry nie.. teringat kat arwah anak2...Tuhan "amek" mereka tapi Tuhan dah gantikan dengan yang lebih sempurna kan.. Marrisa n Marrisya kita..

aLyNnZ said...

panjang jugak perjalanan kisah awak sebelum marissa hadir..

alhamdulillah, tuhan kurniakan marissa..

Ann said...

perit rasanya bila baca ttg kehilangan orang lain. yang merasainya tentu lebih perit lagi. sabarlah jue. Allah Maha tahu apa yg telah ditentukan untuk kita.

sekurang2nya dah ada 2 org yg akan memimpin jue ke syurga nnt, Insya-Allah.

smile.

:D

Anonymous said...

saya sendiri mempunyai 3 anak tapi seorang terpisah disebabkan keadaan hidup yang memaksa..

Nurhayati said...

alhamdulillah.. setiap berlaku pasti ada hikmahnya. ape yang penting kita sentiasa bersyukur dgn apa yang ada.

Wina Momma Kira said...

sedihlah baca..be strong dear as u have Marissa now

setiap yg berlaku ade hikmahnye...

deena awanis said...

OMG..i never knew bout this..tapi Jue insan terpilih..Allah hanya duga orang yang mampu menanggung dugaan itu..moga mereka berada di sana dengan tenang..

Khayrany Fadzlyny Hussin said...

kai faham perasaan tu kak. takpe kak setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.

goblogbyfarah said...

sebab Allah tahu kita kuat Dia duga kita macam tu :)

mamaelly said...

jue..smalam ada p pasar malam putrajaya tak.. macam jue la.. nak tegur tkt salah owang

jeilita said...

same juga perasaan saya yang anak dijaga bekas mentua..sedihnya rasa.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails