Friday, January 21, 2011

dugaan :)


...hi blog...
...rasakan bagai sudah bertahun...
...aku biarkan blog ini terbiar...
...tanpa apa2 update...
...malam ini, sebab terlalu teruja...
...melihat anak kembali aktif & sihat...
...terus mataku liat utk terlelap...
...sungguh, aku tak berdaya...
...apatah lagi punya kekuatan...
...utk melalui seminggu yg lalu...
...ya, hanya Dia tahu...
...bagaimana aku & hubby melepasi...
...seminggu yg aku rasakan bagai setahun itu...
...apatah lagi si manja kami...
...dia yg merasakan kesakitan itu...
...bermula dari 14/1 lagi...
...Marissa mengalami cirit birit yg tidak serius...
...ia berterusan hingga ke hari jumaat...
...sampailah sabtu, 15/1...
...ya, itu adalah hari paling istimewa buat dia...
...sepatutnya dia gembira meraikan hari setahun usianya...
...kami beria merancang itu ini...
...semuanya demi meraikan dia...
...tapi sudahnya hanya sempat membelikan...
...beberapa slice kek SR...
...nasib baik sempat kan???...
...lepas jer saat itu...
...Marissa terus sakit...
...demam panas + muntah2 + cirit birit...
...yg anehnya, dia masih mampu tersenyum & ketawa...
...aku yg jadi semakin lemah...
...hari ketiga, dia mula tak bermaya & lemah....
...badan jgn cakap la...
...mmg susut sgt...
...puas sudah ke klinik...
...tapi dia tetap begitu...
...mana tidaknya, ubat2 yg masuk...
...hanya mampu keluar semula...
...sudahnya, aku jadi sakit sama...
...mmg tak sanggup aku lihat dia begitu...
...dia tersenyum, airmata aku mengalir...
...dia ketawa, airmata aku masih mengalir...
....apatah lagi bila dia menangis...
...mmg berjurai2 la airmata aku...
...sungguh, kalau la aku punya kuasa...
...telah lama ku ambil semua kesakitan dia...
...tapi itulah...
...mmg telah tertulis semua ini dugaan buat kami...
...Dia sentiasa tahu apa yg terbaik...
...apalah daya kami utk menolaknya...
...ianya sgt menduga...
...mujur aku punya hubby yg sgt kuat...
...dialah segala sebab aku mampu hadapi semua ini...
...oh! Tuhan...
...di saat aku lemah, baru aku sedar...
...sekurang2nya aku punya...
...2 insan yg sgt kuat di sisiku...
 * tears*



inilah nadi & nyawaku...sumpah, aku lemah tanpa mereka





8 comments:

Mimy Hamid said...

marissa dah baik?? sian dia ...still leh gelak tu...good girl..take care jue

Ann said...

babe, sedih. :(


get well soon eh marissa. anT pun tengah susah hati kaisya demam. dah kebah naik ruam pulak 1 badan. :(


semoga anak2 kita sentiasa di bawah lindungan-Nya Insya-Allah.

mamaelly said...

ermm kesiannye jue.. sedihkan kalau anak sakit..elly aritu pun seminggu dok dalam wad Tuhan je yang tau cam ne rasa..

semoga Marrisa akan terus sihat dan ceria ye sayang..nnt leh kita jumpa Marrisya kat mines eh

Elin said...

sedihnyer...

betul la jue..klu anak sakit kita pun rasa sedih n nak menangis sama kan..hope marissa cepat2 baik yer. Aunty n wina doakan marissa cepat sihat and buat mama n papa hapy k.

mummy_ayu said...

siannya marissa tak sihat..abis tu, nie dah ok lum? harap marissa cepat sihat & sihat selalu..amin..
kids mcm tu la dear, sakit sikit..susut abis badan..tak pe , nanti dah baik..mamam banyak2...biar gebu balik ye sayang..
be strong ak jue!!

NURUL said...

oh jue marissa tak sihat rupanya patut senyap je. marissa skrg dh ok ke? hope marissa dah sihat ye jue

deena awanis said...

faham perasaan jue..anak kena gigit nyamuk pu kita dah gelabah, nai pulak sakit macam tu..

take care k..
mama pun kena jaga diri untuk jaga marissa..

Mama Qiestina said...

alaaaahai patotla no update :(

sgt paham perasaan itu, bila anaks akit kita jadi super tak keruan kann!

happy to hear marissa dah sihat :)

** happy bufday sayang,nanti antie kasi pressie eh.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails