Monday, February 16, 2009

'hadiah terhebat'

...sebenarnya, aku mmg tak nak...
...dan mmg tak sanggup...
...sebab aku mmg tak kuat...
...utk membicarakan pasal ini...
...tapi bila membaca luahan sha & mel...
...aku rasa terpanggil...
...utk berkongsi rasa mengenai 'baby' di sini...
....hanya Tuhan tahu perasaan aku...
...tatkala anniversary pertama perkahwinan kami...
...aku disahkan mengandung...
...namun, tatkala 2 bln kehamilanku...
...aku keguguran...
...jika tidak kerana iman...
...kekuatan dan semangat darling hubby...
...pasti aku akan gila...
...bkn mudah utk aku bangkit semula...
...selepas kehilangan itu...
...mendengar org lain mengandung & melahirkan...
...aku jadi lemah...
...dan sering menangis...
...kerjaku saat itu hanya menangis...
...dan terus menangis...
...sampai satu saat...
...di mana aku telah letih...
...dan airmata juga telah kering...
...lalu aku tekadkan diri...
...utk jadi kuat dan positif...
...dan aku mula belajar....
...utk menerima semua ini sebagai ujian dariNya...
...mungkin inilah takdir...
...yg telah tertulis dalam perjalanan hidup kami...
...kami pasrah dan menerima semua seadanya...
...namun apa yg pasti...
...kami akan tetap terus berusaha...
...dan berdoa moga ada rezeki buat kami...
...moga tiada istilah 'jemu'...
...biarpun selama mana harus menanti...
...seandainya Tuhan kurniakan 'dia'...
...sebelum anniversary ketiga perkahwinan kami...
...ia bakal menjadi hadiah terhebat buat kami...
...alangkah indahnya...
...:)...
p/s : utk darling hubby, terima kasih atas
cintamu...cuma itu yg aku ada sebagai kekuatan
buat penerus hidup...i love u so much syg :)

23 comments:

^arween^ said...

insya allah
ade rezeki tue
cuma jgn sesekali berhenti berharap k
berdoa dan mtk padaNya :D

Kasih Aleeya said...

sabar yer.. kene fikir positive jer.. ada org dpt rezki lagi lambat..kadang sampai 10tahun..tp kita kene usaha.. InsyaAllah kalo dah tertulis ada rezki kita..lambat atau cpt jer... jgn sedih2 ok!!!!dan jgn pikir sgt..sbb kadang rezki dtg biler kita tak pikir sgt..

Mrs.FHM said...

Sy paham camana rasanya....
walopon citer kiter berbeza...
sy pulak mmg tak penah peknen sejak kawen 3 tahun...tapi lepas anniversary ke 3 baru melekat.. tu pun setelah berdoa tak putus dan berusaha jumpa doktor.... alhamdulillah anniversary ke-4 baru ada baby...

sy doakan awak pon akan dapat hadiah terhebat itu... doa di tanah haram ini kan barakah... insyaAllah....

busyuksayang said...

insyaallah, saya akan terus berusaha & berharap tanpa jemu...hanya pada Dia saya serahkan segala2nya...ketahuilah, tiada apa2 yg saya inginkan lagi saat ini...melainkan 'hadiah terhebat' itu...

ya, sesungguhnya...kata2 kalian berhasil mencambah semangat & kekuatan diri saya saat ini...terima kasih semua :)

Mrs LVoe said...

babe, u makes me cry :-(
kita sabar yea. insyaALLAH ade rezeki utk u n me :-)

urlOve said...

don't u sad & worry my honey..our time will come..igt setiap yg terjadi ada hikmahnya..Tuhan mahu menguji sejauh mana kita mampu hadapi semua ini..jgn mengeluh @ putus asa terhadapNya..i lOve u so much.

aZuRa AhMaD said...

sabar ye..akak lagi la..nk masuk anniversary ke 5 bln 5 nanti..lom ada tanda2 nak ngandung...sabar dan berdoalah...

-butterfly- said...

:: salam..
:: sedeynye iza baca antry kali ni..
:: hope sis Jue akan terus tabah ye..
:: mungkin ade hikmah n rahmat di sebaliknye..
:: :)
:: xpe...bg la honeymoon lama sket..
:: hehe
:: take care..

^i|z|z|a|h_n|h|K|M^

busyuksayang said...

sha ~ u made me cried first babe...

kak zura ~ tq so much...dlm menghadapi semua nie, kita mmg seharusnya tabah kan...

so, tak mo menangis lagi pas nie ya...insyaallah, adalah rezeki utk kita nanti :)

busyuksayang said...

iza ~ thanks dear...hari2 mmg makin indah dgn darling hubby :)

busyuksayang said...

utk my love @ darling hubby ~ dirimu kekuatan dan semangat hidup ini...biarpun tanpa 'dia', tidak sedikit pun aku berasa 'cacat'...malah dirimu selalu buatku 'sempurna'...janji dgnku, walau apapun yg bakal berlaku...kita ttp bersama meneruskan hidup dgn lebih baik lagi selepas ini...i love u so much :)

Mama Shahmi said...

dear jue, sedey baca entry nih. banyak-banyak sabar k. Maybe ada hikmah atas kehilangan 'dia'. Allah lebih tahu apa yang terbaik buat hambanya. Mana tahu Allah akan gantikan dengan triple pulak. teruskan bersabar dan berdoa ye. Aku sentiasa doakan kawan-kawan aku.

cuya said...

insyaAllah, tentu ada rezeki...banyakkan doa dan usaha yer....

btw, bila nk datang umah kami ni?

busyuksayang said...

rima ~ tq so much dear...rindu ko...dulu, bleh gak luah2 perasaan kat ko...skrg nie, ko dah jauh...apapun, doakan utk aku ya...moga aku terus gagah menanti...

busyuksayang said...

cuya ~ thanks dear...insyaallah, i'll come to ur house nanti...hopefully, sebelum berpindah dari putrajaya...c ya..muahsss

~kaSiH aLdiNaa~ said...

~sy selalu bace blog akak
~ni la antry sedey yg sy bace
~insyaAllah, klu ade rezeki akak akan terima jg hadiah terhebat tu, antara cepat @ lambat je kak.
~Allah x akan menguji hambanya jika hambanya itu x kuat.
~jgn putus asa n cedey2 lg k.

busyuksayang said...

kasih aldinaa ~ tq so much dik...doakan kakak terus kuat utk meneruskan perjalanan hidup ini ya...:)

YaNNazMiN said...

hi, saye singgah je.. tp bila baca entry ni saye faham sgt, sbb saye dah hadapi perkara yg sama mcm awak..

saye pn kehilangan stelah lama menunggu..
tp mungkin ada takdir disebalik semua yg berlaku..
insyaAllah...
tabahkan hati..

busyuksayang said...

thanks yannazmin...sama2 la kita berdoa moga apa yg telah berlaku memberikan hikmah yg terindah dlm hidup kita...:)

IzzasaifuL said...

Salam, Jue. Ingat akak lg?
Kak Iza DCA dulu..happen to be terjumpa yr blog.

Sabar byk2 ekk..akak faham sgt2 apa yg Ju rasa. Sbb akak dulu pun berada dlm situasi sama..tggu lg lama, 7 thn Ju..akhirnya berkat sabar, doa & usaha baru dapat our beloved Hanna..sabar yer..insyaallah sampai masa Tuhan bg juga..'DIA' ada perancangannyer tersendiri..

busyuksayang said...

salam k.iza...of course jue ingat akak...anyway, hows life now??? hows ur baby???

doakan jue kuat menghadapi semua ini dan ada 'rezeki' utk kami...:)

adeyna said...

sabar yer sayang...InsyaAllah ada rezeki you nanti..amin

busyuksayang said...

tq dear...luv ya...muahsss

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails