Monday, June 15, 2009

small fight

...just had a small fight dgn darling hubby...

...semuanya gara2 keenggananku...

...utk balik berpuasa di kelantan...

...aku tahu...

...darling hubby risaukan Umi...

...entah kenapa...

...akhir2 ini sering dia...

...meminta kami balik berpuasa di rumah...

...sehingga sanggup membayarkan tiket flight kami...

...sedih aku dibuatnya...

...demi Tuhan...

...bukannya aku tak nak balik...

...jauh sekali tak sudi...

...aku juga rindu pada Umi, Wan...

...malah pada adik2ku di sana...

...cuma aku risaukan kandunganku...

...ya...

...kandunganku yg masih 'muda'...

...aku sepatutnya bersyukur...

...sebab darling hubby sanggup berkorban...

...dan menyambut hari raya sekali lagi...

...di sini tahun ini...

...semua itu atas permintaanku...

...tapi...

...tak lama pun syg...

...pagi raya kedua nanti...

...insyaallah sampai la kita ke kota bharu...

...flight balik raya already booked...

...aku pun excited...

...walaupun masih risau dgn kandunganku...

...yg bakal masuk bulan keempat saat itu...

...namun apa dayaku...

...hari itu kan hari raya...

...:(...

p/s : aku benarkan dia balik kg sorang2 tadi...

walaupun dlm hati, hanya Tuhan yg tahu...

dlm keadaan aku skrg,

seminit pun sukar utk aku berjauhan dari dia :(

15 comments:

fuadnis said...

sian u kan..klu i kat tempat u pun i faham..memang saat mcm ni kita akan lebih memikirkan keselamatan kandungan kita..harap2nye hubby u akan lebih memahami u..jgn sedey2 key..

Mrs. Mel said...

jgn sedih ye jue...doalah harap agar semuanya berjalan lancar dan dipermudahkan..Amin

Putri Ramlan said...

i think mostly semua bakal2 ibu pasti risau dgn kandungan kan.. sbb hidd tu bff i.. n dia selalu je concern..

sabar ye.. ur hubby mmg faham.. :)

Mimy Hamid said...

sedihnya u..byk pengorbanan..tabahkan hati k

cik gemuks said...

evrythg will be fine insya allah

but yg penting jue jg kesihatan
kalo bleh elakkan travel jauh2 nie

owwhh risau plak sy

MamaIcha said...

darling hubby mmg faham cuma dia risaukan Umi..dia serba-salah sebenarnya...mahu turut kemahuanku dan dlm masa yg sama dia terkenang2kan permintaan Umi utk balik berpuasa di rumah :(...tanpa sedar, aku berikan kebenarannya utk balik sorang2 mlm tadi...tapi hatiku rasa kosong sgt...apatah lagi bila melihat dia byk diam & termenung selepas itu...sian dia kan :(

mama ami rania said...

sabar ye jue. mmg awal2 pregnant ni klu boleh elakkan travel. Bykkan berehat. jaga diri & baby elok2 kay. jgn stress2.

MamaIcha said...

insyaallah ma...aku mmg elakkan travel skrg nie

mummy_ayu said...

jangn tension tension..tak elok untuk baby..apa pun u take extra care of ur self n baby ok...doakan u semua nya selamat..amin

MamaIcha said...

itu juga yg jue harapkan...thanks dear :D

♥mama gojes♥ said...

jangan tension2 y ekak jue..memg u need a lot of rest skang ne ..kene jaga kandungan elok2...jgn risau hubby akak faham tu..

MamaIcha said...

thanks dear...harap2 mcm tu la :D

susudalambotol said...

dlm keadaan skrg ni, mmg mcm2 hal yg kita tak terfikir akan jadi awak. apa-apa pun, kena ada give and take. dan dalam keadaan skrg, husband awak kena faham keadaan awak. tp apa-apa pun, semuanya mesti ada jalan penyelesaian kan?

jgn sedih-sedih ye :)

rozie rahman said...

jgn stress sgt jue..x elok utk baby..mungkin hubby jue akan lbh memahami situasi sebenar..

MamaIcha said...

hidd ~ hari nie dia tak de bangkitkan pun psl balik kg tue...harap2 dia dah ok :D

zie ~ aku malas nak pk skrg nie...aku biar jer :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails