Wednesday, April 1, 2009

ku mohon

"perempuan yg baik akan menerima
setiap ketentuan Allah dengan redha"
...aku mendengar kata2 itu...
...dari sebuah drama di tv...
...ya, benar ia cuma kata2...
...namun ia meninggalkan terjemahan...
...yg sgt mendalam pada diriku...
...alhamdulillah...
...semalam aku tidak lagi menangis...
...malah hari ini juga...
...airmata seakan jemu menemani...
...dan yg paling penting...
...aku mula belajar...
...menerima ini sebagai dugaan buatku...
...biarpun amat berat...
...aku harus tabah & redha...
...inilah ketentuanNya buatku...
...saat ini...
...biarlah masa yg menentukan...
...sejauh mana episod kesedihan ini...
...akan berlangsung...
...padaNya...
...ku mohon agar aku diberi ketenangan...
...moga aku di bawah lindunganNya selalu...
...padaNya jua...
...aku pasrah bersujud...
p/s : utk darling hubby, thanks for always being there...
its mean a lot to me...i'll move on...
life goes on and no more tears...
this is i promise u...coz i love u so much...

3 comments:

mslvoe said...

Amin. smoga jue tabah mghadapi sgala dugaan yg ALLAH tentukn.

everything happen has a reason dear :-)

cheer up & smile always.

akiss. said...

sy doakan yg baik2 ja utk akak.

setiap yg berlaku ada hikmahnya kan?

- d . a . r . i . a . s . u . e - said...

apa pun dugaan, sentiasa la bersangka baik pada Allah dalam apa jua keadaan pun...kerana kasih sayang Allah itu mendahului kemurkaanNya....

kuatkan semangat okey dear.... ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails