Tuesday, March 24, 2015

tips on bagaimana meluangkan masa bersama2 yg tersayang???


bersama2 yg tersayang 
merupakan masa kualiti dan terapi
yg paling terbaik
selepas rutin harian dan kesibukan kerja sehari2
jangan pernah berkira 
utk membahagikan sedikit masa kita
bersama2 mereka
kerana yg sedikit itulah
yg selalunya berharga dan bermakna
terutama kepada anak2
kadang2 
kita rasa kita telah cukup memberi
tanpa kita sedar 
mereka sebenarnya rasa terbiar
dan makin menjauh
kadang2 
kita rasa makan sedap2..shopping puas2
main bowling...tengok wayang
itu caranya
ya...mungkin bagi yg mampu
sedangkan banyak lagi cara
 yg paling jimat dan mudah
nah!!!!
jadi alasan apa lagi yg kita
hendak beri untuk menidakkan
masa yg sepatutnya kita luang
bersama2 yg tersayang
;)







contoh paling jimat dan mudah;
just spend masa pagi @ petang
di taman yg berdekatan dengan rumah
sambil beriadah, anak bermain
alahai
pasti anak tersenyum dan ketawa gembira
:)
 selain tue, beli air/aiskrim/makanan
duduk dan kongsi sama2
lagi afdhal kalau rebut2
oh! nikmatnya
yg nie memang tak aci laaa
sebab anak selalu tak dapat
hahaha!!!!



p/s : menulis sebab rinduuuu
rindu utk buat semua tue
lately...terlalu sibuk
insyaallah...akan ada lebih banyak
masa lepas nie ya anak
muahsssss



6 comments:

mummy_ayu said...

setuju sangat2...just a simple2 thinks...but kids really appreciate it!!

Julia Abdul said...

mummy_ayu ~ kan?? budak2 nie bagi aiskrim jer pun bleh sengih sampai ke malam :p

mamaelly said...

kan..elly pun suka bawak anak anak ke taman...lagi fresh..dah lama tak keluar ni sejak dorg xsihat...janji anak anak happy kan...korban sikit waktu rehat kita..

Julia Abdul said...

mamaelly ~ betul...kadang kita nie terlebih malas + rehat...bukan hari2 pun, dapat gak kita beriadah dgn anak2

nor hidayah mohd nor said...

comel laaaaa. tapi memang betul pon, lagi best lepak main kat luar dari duduk dalam umah dalam tab. hehehehe

sekalisekala berpeluh. hehe

Julia Abdul said...

nor hidayah mohd nor ~ ya, betul sgt...at least bleh gak bagi badan berpeluh ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails