Thursday, July 3, 2008

kenangan terindah...

setiap dari kita pasti mempunyai kenangan...samada indah atau pahit...adalah terpulang kepada kita utk menilainya.....seperti yg lain, aku jua punya kenangan...bukan satu, bukan dua dan bukan tiga...ya, terlalu banyak kenangan yg aku punyai...rasanya tidak cukup satu hari seandainya ingin ku ceritakan semua kenangan dalam hidupku....
bagiku, semua kenangan dalam hidupku terlalu indah...biarpun adakalanya pahit namun ia terlalu mengesankan....sehingga memberikan aku satu pengajaran baru buat penerus hidup...ternyata kegagalan & kekecewaan semalam mampu menciptakan kejayaan & kebahagiaan hari ini...inilah yg ku kira indah...terlalu indah....
antara yg terindah...ialah lahir sebagai anak emak....aku cukup bangga punya dia sebagai emakku...biarpun kini dia telah tiada...namun semangat & kekuatannya sentiasa ada bersamaku....mana mungkin aku lupa wajah lesu itu...ia telah terpahat kukuh di dalam hati ini.....kerna hanya itu yg aku ada di kala kerinduan yg teramat....cuma satu, emak mungkin jauh dariku...namun, hati ini...hati ini masih terlalu dekat padanya....adik rindu emak, adik sayang emak....
yg terlalu indah....aku masih punya keluarga & teman2 tersayang....kehadiran mereka dalam hidupku terlalu mengesankan....merekalah tunggak kekuatanku saat ini....tanpa mereka, entah bagaimana hidupku agaknya.....aku sayang kalian.....
yg paling terindah dalam hidupku.....adalah dengan kehadiran insan bernama Wan Zulfadli Wan Zain sebagai imam, ketua & suamiku...tiada yg lebih indah melainkan memiliki cinta & kasih sayangnya...aku bahagia...sgt bahagia bersama dia.....dan saat ini, dialah segala-galanya dalam hidupku....moga dia cinta terakhir dalam hidupku....sayang, janji denganku...temani aku seumur hidupku ini & jadi tua bersamaku......Ya Allah Ya Tuhanku, Kau peliharakan istana cinta yg telah kami bina ini....moga ia kekal tersergam indah hingga ke akhir nanti....
dan yg paling teragung...adalah Dia...Dia yg selalu di sisiku dan tak pernah jemu2 menemaniku...Dia datangkan aku Ujian, Cubaan & Dugaan...namun setiap kali itu juga Dia kurniakan kepadaku Kecekalan, Ketabahan & Kekuatan....itulah Dia....cinta abadiku....
indah...ya, hidup ini terlalu indah sebenarnya...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails