Tuesday, January 27, 2015

Rotan Anak Bakal Jadi Kesalahan Jenayah???



aiyoyo!!!
PATUT ke TAK PATUT nie???
jadi...atas dasar apalagi 
pendekatan macammana lagi 
yg tinggal utk ibubapa ambil???
pada aku, merotan itu tidak salah
jika niat sebenar utk mengajar
tapi...yg salahnya sekarang
bila ibubapa salah guna niat asal
merajakan rotan...sehingga tanpa sedar
anak2 sendiri terdera dan terseksa
haihhhhhh
jika difikirkan...orang kita dulu2
lagi la dahsyat...bukan rotan jer
getah paip tue...getah paip ok
alhamdulillah...bertahan jer kulit anak2 mereka
malah membesar dengan baik
menjadi insan berguna
anak kita sekarang????
dengan masalah sosial yg semakin berleluasa
mampukah kita menangani mereka sewajarnya
sama-sama kita fikirkan 


 p/s : perkara ini belum dimuktamadkan lagi
masih tak sampai ke perbincangan Kabinet lagi ok
jadi, sempat lagi kalau nak gi beli ROTAN kan???
hahaha!!!!





4 comments:

mummy_ayu said...

tu la..Ayu pun kurang setuju. kalau tak leh rotan, mcm mana? takkan nak ckp jer....boleh ke anak2 mendengar kata. bukan nya rotan sampai tahap dera. beringat la. rotan nak mengajar. rotan pun..ala kadar jer. hai..mcm2 la sekarang nie kan. dulu ..ok jer.

eima said...

tah la ... aku pun kurang setuju ...
kena la antar parent kursus psiko anak2 secara percuma kalau nk buat jugak akta ni ....'

tak semua parent mampu jd ibu bapa yang pandai psiko ..kena ada kemahiran tu

Julia Abdul said...

mummy_ayu ~ dulu, ok jer kan? sekarang nie jer yg mcm2...especially Menteri kita nie, please la jgn narrow minded sgt...haihhhh

Julia Abdul said...

eima ~ kemahiran psiko nie pun nak kena caranya gak...kalo tak, satu keluarga psiko...lagi parahhhh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails