Thursday, March 14, 2013

dialah, nyawaku


menjadi seorang mama
memang momen paling indah
yg ku rasa seumur hidup ini
hanya Allah yg tahu
bagaimana rasaku sebelum & selepas
bergelar mama
terpaksa berdepan 2 'kehilangan'
sebelum icha
benar2 menguji 
apatah lagi bila emak&abah
juga pergi meninggalkan aku
Ya Allah
betapa besar dugaanNya buatku
dalam kepayahan, aku redha
dalam redha, aku pasrah
:(
icha sudah 3 tahun 2 bulan 
dalam usia ini
dia masih lagi anak tunggal
masih lagi anak manja
malah tak malu utk aku akui
dia masih lagi tido dengan kami
masih belum free diaper
entahlah, bukannya tak fikir
tapi kami masih berat hati nak lepaskan 
dia tido sendirian
bayangkan dari seawal umur 4 hari 
belum pernah dia tido tanpa kami
entah bagaimana rasanya nanti
potty training...masih tak dpt seru sebenarnya
tapi akan cuba dijalani secepat mungkin
doakan aku kuat 
sebab aku tahu memang tak mudah kan???
ish, takut aku nak fikir macam mana nanti
eh???
belum mula, dah nak mengalah
semalam, terdengar icha ckp kat papa
'icha nak adik la'
tersentuh hati aku
dia dah mula rasa sunyi & bosan
selama ini 
aku terlalu memikirkan dia
terlalu banyak ragamnya
karenahnya macam-macam
kelasakannya lagi la
hari ke hari
doaku selalu 
jadikan aku lebih sabar
dan lembutkan hati dia
supaya sampai saatnya dia berdua nanti
semestinya aku jadi mama yg lebih kuat
dan dia boleh jadi kakak yg baik
cuma saat ini 
harus aku akui
aku masih belum bisa membahagi 
hati aku masih sepenuhnya milik dia
dia, sebahagian hidupku selepas papanya
dia, nadi dan nyawaku selain papanya
Mia Marissa
mama sayang kamu
byk2, sgt2
 *tears*


 
 
 

 



"Kau begitu sempurna
Di mataku kau begitu indah
Kau membuat diriku akan selalu memujamu
Di setiap langkahku ku kan
selalu memikirkan dirimu
Tak bisa ku bayangkan
Hidupku tanpa cintamu
Janganlah kau tinggalkan diriku
tak kan mampu menghadapi semua
Hanya bersamamu ku akan bisa
Kau adalah darahku
Kau adalah jantungku
Kau adalah hidup ku lengkapi diriku 
Oh sayang engkau begitu sempurna..sempurna"




4 comments:

goblogbyfarah said...

haaaa dah kena bagi adiklaaaa!

Atie said...

Tersentuh hati..naluri mak2 mmg mcmni kan..

Budak Nakal said...

MAMA...
satu ungkapan yang sangat indah..
menjadi seorang mama harus tabah..
kerana menjadi mama ada suka dan duka..
suka dan duka silih berganti pasti akan menguatkan lagi seorang insan bergelar MAMA..

ziey said...

tersentuh bace antry ni... *tears* jgk...
walaupon kite tak lah rapat sgt namun zi tau serba sedikit ape yg kak jue alami & pernah lalui... sesungguhnya zi kagum dgn ketabahan kak jue... zi doakan semoga kak jue sentiasa dikuatkan semangat dan sentiasa tabah...sayang kak jue *hugs*...

lps ni dah bleh bg adik utk kakak icha... *peace* hehe...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails